22/08/2025
📣 *Esfondrament d'un habitatge al carrer de Son Net*
_ *Can Piritis*_ 📣
ℹ️ Ensurt al barri de Sant Francesc aquesta passada matinada, devers les 3 hores, quan es va produir l’esfondrament parcial de la teulada i part de la façana d’un habitatge situat al carrer de Son Net. L’edifici pertany a l'antiga gerreria de Can Piritis i està catalogat pel seu valor patrimonial. La caiguda ha provocat el tall momentani del subministrament elèctric al barri.
Segons el propietari, la causa hauria estat la caiguda de la b**a superior, la jàssera, que sostenia la coberta de l’immoble. El desprendiment ha provocat una acumulació de pedres i runes a la via pública, però no s’han de lamentar danys personals, només materials a diversos vehicles estacionats.
👮🏻♂️🚒 La policia local i els serveis d’emergència han delimitat la zona amb tanques i cintes de seguretat per evitar el pas de vehicles i vianants, atesa la possibilitat que es puguin produir més despreniments.
Els veïns de la barriada han mostrat la seva preocupació, ja que es tracta d’un carrer estret i concorregut. De moment, no ha estat necessari desallotjar habitatges confrontants, però tècnics municipals avaluaran l’estat de l’edifici per determinar quines actuacions caldrà dur a terme començant amb la retirada de runes per habilitar els pas de vehicles.
Tot i l’ensurt i el fort renou que va despertar part del veïnat, la ràpida intervenció dels serveis d’emergència i la circumstància que l’incident es produís de matinada han evitat conseqüències més greus.
Diari digital d'Inca ✅
Ajuntament d'Inca Policia Local Inca