18/08/2025
🔔Sembla que hem arribat al pic més fort de calor d'aquest estiu 🥵,🤓vols que t'expliquem com en altres països en combaten els seus efectes i com desde el Centre apliquem els nostres coneixements també per fer-ho❓Som-hi 👍🏻
🔸 Durant els mesos més calorosos de l’any, a diverses regions del Japó encara es practica el Hôroku Kyû (ほうろく灸), un ritual terapèutic que consisteix en col·locar una placa de terrissa (hôroku) sobre el cap, sobre la qual es crema artemisa (moxa) de manera controlada. Aquesta pràctica es centra en dispersar l’excés de calor interna, especialment en persones que pateixen malestar associat a les altes temperatures: sensació de mareig, embotiment, fatiga o cefalees d’origen calorós.
Tot i que el Hôroku Kyû pot semblar molt específic i no l'utilitzem a la nostra clínica el seu principi terapèutic té paral·lelismes clars amb tècniques de chinetsukyu, una modalitat de moxibustió japonesa indirecta la qual si que utilitzem al Centre entre altres. En aquest cas, s’utilitza moxa per estimular punts concrets del cos que ajuden a regular la circulació del Qi i dispersar la calor patògena. Punts com GV20 (Baihui) el qual podeu observar a la fotografia o punts com ST36 (Zusanli) són habituals en tractaments destinats a recuperar el to energètic i estabilitzar el sistema en situacions d’estrès tèrmic.
Des d’una perspectiva terapèutica, ambdues pràctiques comparteixen l’objectiu de restablir l’equilibri intern mitjançant l’ús de la calor com a eina reguladora, no només física sinó també energètica i emocional.
📅 Si notes que la calor t’afecta més del que hauria o vols saber-ne més coses no dubtis de contactar amb nosaltres. T’assessorarem sobre quin tipus de tractament és més adequat per al teu cas.
📍 Demana hora o més informació via whatsapp al 669946385